top of page

Naturens spisekammer

Naturen bugner af lækkerier, og stadig går vi i supermarkedet og køber mangt og meget, som man i virkeligheden kunne plukke fra grøftekanten, i skoven eller på stranden.. Set i mine øjne, er det det rene vandvid. I takt med, at jeg nu befinder mig et sted, hvor jeg er omgivet af natur samt har mulighed for at dyrke jorden i min have, vil jeg gøre mig selv den store tjeneste at gøre det til selvstudie at lære om naturens spisekammer og gøre mere brug af denne. Herigennem sparer jeg penge, jeg får frisk og næringsrig mad og tilfredsstillelsen ved at spise noget, som jeg selv har plukket, er langt større end ved det købte. Ydermere, og måske i virkeligheden vigtigst af alt, ser jeg det som værende mit ansvar at lære mit barn, hvor maden kommer fra. Dagens høst, efter en dejlig formiddag i gode venners lag ved stranden og i skoven, var vand-mynte, som blev plantet i fugtig jord i haven, spæde brændenælder, som nu er hængt til tørre i køkkenet, skovmærker (giver en dejlig frisk og mild te), hyben og gule mirabeller.

Mums :)

bottom of page