top of page

Rullende liv

Min familie og jeg lever et rullende liv. Det gør sig gældende i mange af livets aspekter. På det helt lavpraktiske niveau, lever vi pt vores liv i campingvogne - min arbejdsplads er en rullende café og mit hjem er ligeledes på hjul.. At leve på denne måde gør, at vi endnu engang må give afkald på dagligdagens luksuriøsiteter som et badeværelse, et køkken, rindende vand, vaskemaskine samt komfort. Denne gang skal vi dog kun gå ca. 300m for det, og ikke 3-4km som, da vi boede i kolo! På det mere filosofiske plan, kan nævnes de mange energier, skæbner samt livsværdier, vi støder på. At leve, hvor vi gør nu betyder, at vores sociale dagligdag inkluderer skiftende bekendtskaber frem for gamle relationer (ikke, at dette er at foretrække; det er blot en bonus ved nomade-livet). Vores liv er rullende, hvorfor vi hele tiden møder og lærer nye mennesker at kende - alle påvirker, alle gør indtryk i nuet, nogle er endda medvirkende til at forme vores livsanskuelse og tankegang. At lukke mennesker ind i sin bevidsthed, lukke op samt give slip med bevidstheden om, at man måske aldrig ser dette menneske igen, er en øvelse. Men som vores veninde, Deena fra Barbados, så smukt sagde, så skal man aldrig være trist over erkendelsen af, at man måske aldrig ses igen; man skal blot tage det gode med som netop dette menneske har givet. Jeg mødte idag et utroligt smukt menneske, der tør udleve sine drømme, stå på kanten af det traditionelle og udfordrer sig selv igennem livet. Dette blogindlæg dedikerer jeg til hende med håb om god vind på den videre færd på drømmenes hav. Citat fra denne kvindes blog omkring vores møde: "Og så mødte jeg Nick og Nete og deres lille Neo - en lille familie som for nogle år siden stoppede op og sagde: hvad har vi brug for - penge, karriere ..nej vi har brug for hinanden. Og så har de rejst og boet lidt rundtomkring - og oplevet at systemet ikke rigtig er gearet til at man fx har bopæl på en campingplads i en periode. Men lige nu er de her og har åbnet en campingvogn midt i Ærøskøbing "Bohemian Food & Art" hvor de sælger smoothies og vege-mad ...og der hviler en smuk nærværsfred og levendehed over dem og deres lækre lille krudtugle og de udlever så fint Papasans ord om at universet står i kø for at opfylde vores ønsker." Citat: http://www.milledanmarkrundt.blogspot.dk/2015/07/nedtlling-dag-40-0-km-1146-km.html At skulle give afkald på nogle af dagligdagens goder for en periode i mit liv, har i min optik været en ringe pris, når det man får til gengæld er at møde så meget åbenhed, hjælpsomhed og kærlighed, som vi har igennem de sidste år.. Sommeren er på held, og vores tid på Ærø, kommer snart til en ende. En vemodig tanke. Vi er virkelig kommet til at holde af denne smukke, lille perle og de dejlige øboere, vi har mødt. Hvor livshjulet nu fører os hen, er delvist uvist - jeg vælger blot at møde landevejen med et åbent sind og hjerte, nyde turen og favner alt, der indtil nu er kommet min vej. Namaste.

bottom of page