top of page

Er sat ud af spil

Hvad var der i vejen med brevduen og røgsignalet? Hvad blev der af skrivemaskinen og fyldepennen?

Ting som er til at tage og føle på, som er forståelige og uden de store brugskomplikationer.

Indrømmet; kommunikation via ovenstående, kræver en større tålmodighed end det moderne menneske er i besiddelse af, ligesom forsinkelsesmomentet ligeledes vil sætte ethvert tålmodigt individ på prøve.

Ikke desto mindre, ville jeg ved brug af disse, føle mig mindre som en stenalderkvinde, end jeg gør med den moderne teknologi. På dette område er jeg en fortabt, rendyrket retarderet! (Og det skal nævnes, at min kære kæreste på ingen måde er i besiddelse af en større intelligens end jeg, når det kommer til dette felt)

At kaste sig ud i blogger livet er, selvsagt, det rene karriere-selvmord, for en ur kvinde, som mig – alligevel forsøger jeg mig, da jeg føler mig drevet af det skrevne ord og lysten til at sprede budskaber, ideer og oplevelser, der forhåbentlig kan gøre sig gavnlige ude bag skærmene. At få mine ord ud til en bred skare, må jeg erkende, er en del nemmere via blog end med bål. At jeg ikke forstår mig på teknik, stopper mig ikke, men at teknikken vælger at sætte mig ud af spil, handlingslamme mig og gå mig direkte imod, gør projektet relativt svært at fuldføre.

Da vores computer valgte at stå af og fratage mig muligheden for at være ”den spændende forfattertype under sydens sol med stråhatten på skrå”, var vi klar til at smide den ud sammen med brugte bleer, grøntsags skræller og konservesdåser. Computerens dage var talte og vi måtte lade den lille (og meget ubrugbare) androidtablet stå model til aftenens julekalender-kiggeri, mailkorrespondance og musikanlæg - ofte til stor frustration for os.

En sidste rest af håb, fik os dog til at revurdere hvorvidt computeren skulle ende sine dage i køkkenaffaldet, hvorfor vi lettere slukøret besluttede at gå til en computerdoktor med apparatet. Med stor pædagogisk formåen og uden at fortrække en mine, viste computernørden og hans kompagnon i butikken os, at et tryk på to knapper, kunne helbrede computeren.

Blogger tilværelsen er, takket være hans magiske touch, genoptaget og jeg er sikker på, at vi i dag har bidraget til at de to herrer har fået sig et godt og grundigt grin i frokostpausen.

bottom of page