top of page

Træner til livets marathon

DSC_0177_edited.JPG

Før vi tog afsted spurgte en dame i kolonihaveforeningen mig om, hvad jeg trænede til, da jeg kom løbende forbi hendes hus. Dette var én af de situationer, hvor jeg fik svaret et eller andet i stil med ”Øhm.. ikke noget specielt”, men hvor hendes spørgsmål blev ved at strejfe min bevidsthed. Jeg ville ønske, at jeg havde været ligeså hurtig i munden som i benene denne dag, og svaret, at jeg træner til et, forhåbentligt, langt og godt liv. En klog mand, som jeg kender, sagde engang til mig ”Tag dig tid til træning nu, eller sygdom senere”. Denne sætning har lige siden været én af mine læresætninger og motiveret mig, når træning føltes som en hård kamp i stedet for en belønning. Heldigvis er det sjældent sådan, at det står til. At mærke blodet pumpe i årene, hjerte hamre i brystet og sveden løbe i stride strømme af min krop, er en af de absolut mest livsbekræftende og tilfredsstillende følelser, jeg kender. Ét af vores personlige mål for denne rejse er at opbygge endnu bedre vaner, hvad angår netop motion og kost. At inkorporere nye vaner tager tid, hvilket vi har rigeligt af de næste mange måneder, så hvis tiden for at være god ved sig selv ikke er nu, så ved jeg ikke hvornår. Rammerne til at motionere er med os her på Barbados. Blot 1 minuts gang fra, hvor vi bor, starter The Boardwalk – en ca. 1 kilometer lang gangsti klods op og ned af havets azurblå bølger. Minimum hver anden dag, giver vi hinanden tid til at løbe en tur, og The Boardwalk er et fantastisk sted, at drage ind i løbeturen. Udover denne smukke strækning, har vi et af de bedst beliggende ”motionscentre”, som jeg er stødt på, til fri afbenyttelse i baghaven. Her træner vi sammen i løbet af dagen imens lillemanden render rundt om vores fødder, hygger sig med hundene eller efterligner vores bevægelser.

Gode vaner kan ikke læres for tidligt :)

bottom of page