top of page

Så er der lukket ned og pakket - forhåbentlig!

DSC_0141_edited.JPG

Ofte oplever jeg, at folk får stress på mine vegne uden, at jeg selv oplever den mindste smule stress. De sidste dage har, uden tvivl, været dage, hvor dette har gjort sig gældende. Fredag var dagen, hvor vi skulle få styr på haven, køre skrald på genbrugsstationen og pakke til rejsen, inden vi sidst på dagen blev beriget med et par timers kærestetid med mulighed for at sige farvel til vores stamcafé og byen. Ét program, der for nogle, kunne udgøre et par dages beskæftigelse, men som for os, blev gjort på den sidste dag i kolo. Min far kom forbi om morgenen med rundstykker og trailer, så det praktiske arbejde kunne kombineres med hygge. Bagerst i haven lå et bjerg af alt fra gamle tagplader til et afmonteret toilet, som min far og kæreste kørte til genbrug. Imens fik lillemanden og jeg fyldt skuret op med løbevogne, legetøj og værktøj fra haven – ind imellem afbrudt af bær-plukning og –spisning. Imens vores søn sov, udnyttede vi tiden til at få pakket. Her må jeg lige rose mig selv en smule – af en kvinde at være og den lange rejse taget i betragtning, synes jeg selv, at det er forholdsvis begrænset, hvad jeg fik med. Min kærestes oppakning fylder dog stadig kun det halve, men stadig…

Flere har over de sidste dage spurgt til, om vi er klar og synes nærmest at få stress, når man svarer, at vi ikke er begyndt at pakke endnu. Vi har ikke følt grund til at spilde tid på at bekymre os om andet end at få set mest muligt til folk de sidste dage, men nu må vi se om det er os, der kommer til at stå med håret i postkassen i sidste ende – med et hus, der er tømt og invaderet fordi nøglen stadig sad i låsen, der lugter fælt, fordi noget nu uidentificerbart og loddent blev glemt i køleskabet, er springfarligt med gas sivende fra komfuret og oversvømmet fordi vandbeholderen i haven flyder over af regnvand.. Tips:

  • Når jeg rejser med backpack pakker jeg altid mit tøj ned i poser fx shorts i én, t-shirts i en anden og undertøj i en tredje. På den måde kan tøjet ”vakuummers” og derved fylde mindre. Det er ligeledes mere overskueligt.

  • Jeg ruller mit tøj, så det derved fylder mindst muligt.

bottom of page