top of page

Drikker af ungdommens kilde

For omkring 2000 år siden, blev De Fem Tibetanere udtænkt af tibetanske munke, på jagt efter kilden til evig ungdom.

Teorien bag er, at sygdom er et resultat af blokkerede energistrømme i kroppen. Øvelserne (der kaldes “de fem riter”) kan få disse blokkeringer til at forsvinde, således at livsenergien igen kan flyde frit og derved sætte helbredende kræfter igang.

“De fem riter” aktiverer og harmoniserer kroppens energicentre, chakraene, og skulle ifølge Hinduistisk tænkning garantere et langt og sundt liv. Chakraene korresponderer til de syv endokrine kirtler, der producerer de hormoner som regulerer aldringsprocessen. At afbalancere denne hormonelle aktivitet igennem De Fem Tibetanere, siges derfor at indeholde nøglen til ungdommens kilde.

Øvelserne er simple, skal udføres dagligt, virker udrensende og siges at skabe balance imellem krop og sind.

En venindens mor, mindende mig forleden om disse riter, som jeg længe har haft intentioner om at undersøge nærmere. Efter nu at have læst om De Fem Tibetanere, er jeg blevet grebet af tanken og vil nu afprøve det på egen krop.

Til stor morskab for vores søn, der grinende løb omkring mig, når han ikke var med i øvelserne, inviterede jeg igår aftes for første gang De Fem Tibetanere ind i mit liv.

Jeg har længe ønsket dagligt at dyrke yoga, men tiden løber bare fra mig. At kunne gennemføre et yogaprogram og gøre noget godt for mig selv blot 15-20min dagligt, tiltaler mig enormt.

Jeg tror nok, at vi skal blive gode venner :)

De fem riter: http://netspirit.dk/new/?page=136

bottom of page